tisdag, januari 10

handtvättssymbolen på tvättmaskinen≠handtvätt.


en av de nya topparna från new yorker. får se hur de svarta pärlorna/paljetterna håller i tvätten, står handtvätt men det kommer jag inte göra (för lat för det; 30 grader eller 40 med streck under kör jag såna grejer i och det går ju oftast bra). när jag var på nk innan jul med mamma&pappa och niklas och de skulle köpa nya (lamm)ull(s)tröjor till niklas som personal på hans boende krympt fick vi lära oss att tvättmaskiners ullprogram inte anses som samma sak som handtvätt, vilket jag trodde. gant och sand t ex ersätter inte en tröja som krympt om du tvättat den i maskin, däremot sa den butiksanställde själv att det skiljer från plagg till plagg: vissa tål att köras i maskin och andra inte men vilken som tål det vet man ju inte innan.

såg säsongspremiären av det braiga sveriges mästerkock igår, gillar så. blev dock förvånad när jag såg att det ska sändas hela denna vecka
(om 20 minuter dags igen, alltså :-)), lite idolstuk på det. tyckte för övrigt det var lite idolvarning generellt jmf med förra säsongen, inte så att det störde, bara en reflektion jag gjorde.

2 kommentarer:

Maria sa...

Fin blus och antar att du inte fryser på kontoret:)

Lina sa...

jo, oftast gör ju faktiskt även jag det. här tog jag av mig koftan enbart för fotots skull :-)