onsdag, januari 18

har man alltid tid till det man vill göra?

(enligt vissa är det en prioriteringsfråga men jag tror inte jag håller med helt.)

såg att loka kommit med hallon/persika som ny smak och blev påmind om deras hallon/grape som fanns för massa år sen och som var min favorit då. ser fram emot att smaka hallon/persika, det är en bra kombo, gillar brämhults juice med samma ingredienser. dessa plus nya marabou mandelsplitter ser jag också fram emot. den senare verkar än så länge bara finnas på statoil som har nån deal med facebook: förstod inte vad som menades men stod att man skulle checka in med facebook och köpa en kaffe och då skulle man få en 100g mandelsplitter på köpet. gillar inte när de gör såna begränsade lanseringar, t ex som tidigare att loka vattenmelon endast fanns på pressbyrån ett tag innan den kom till andra försäljningsställen.


en förkylning har fått fäste i min kropp; massa halsret, trött, ont i huvud och feberkänningar fast jag inte har nån feber (som oftast för mig, har väldigt sällan feber).

gjorde en broccolisoppa idag för första gången som blev riktigt god. recept i senaste mersmak, fast jag skippade vitlökssåsen och hade i getost ist.

snart veckans avsnitt av sveriges mästerkock - kvällens hålltid :-)

1 kommentar:

Maria sa...

Tänkvärd inledning. Håller med!
Hoppas du mår bättre:)
Kram!