fredag, januari 20

helg.

hittade de nya fyllda ballerina-kakorna på klippet på hemvägen, endast chokladsorten kvar så jag behövde inte välja :-) de smakade inte ballerina utan mer som typ fyllda maryland. 30 spänn för 8 kakor, inte direkt värda priset men jag kommer nog köpa den andra ljusa varianten iaf :-)

hade planerat skridskoåkning imorgon med pappa och niklas på östermalms ip (rundbana), men såg på hemsidan att de hade tävlingar och att allmänheten inte fick åka förrän sent på eftermiddagen, så vi skjuter på det till nästa helg ist och imorgon blir det bara, vilket jag eg tycker är i mesta laget även det, semmelfika hos marcus&petra och sen lasagnelagning (repris på den goda vi gjorde innan jul) och
hotell-spelande i kista.

nu ska vi kolla på
debatt från igår, handlade bla om lchf och det tycker jag är intressant...tror inte man riktigt ännu vet hur högt intag av mättat fett påverkar kroppen på lång sikt, främst risken för kärlpåverkan, alltså hjärtinfarkt (kanske även stroke?), det är iaf en av farhågorna. men sen måste det ju även vägas mot (över)vikten som är en annan av riskfaktorerna vid hjärtinfarkt och som en del förespråkare av lchf menar väger tyngre (alltså att man går ned i vikt). J meddelade också att veckans brott börjat igen och att det kommit nya unga mödrar danmark-avsnitt på kanal5, så det blir nog att vi kollar på nåt av dessa också, känns som väldigt lagom aktivitet just nu; känner fortfarande av förkylningen, fast det skulle jag nog tyckt ändå iofs.

Inga kommentarer: