onsdag, januari 4

tummen ned för station och att unna sig.

följde med några andra på jobbet och åt lunch på station idag för första gången. en kollega har pratat så bra om det lunchstället men jag blev ganska besviken, måste jag tyvärr säga. dels på maten, thailändska fiskkakor, som inte alls föll mig i smaken (men det kan ju iofs ha berott på mig, kan tänka mig att prova en gång till när nåt jag brukar gilla står på menyn). alternativen var kalops, sallad med vildsvinssalami eller pasta med kronärtskockor. kalopsen var gjord på högrev som jag inte gillar, och de senare två bestod mest av pasta, med några få bitar salami/grönsaker. såna rätter dissar jag direkt, jag vill liksom inte betala 99 kr (inte 59 heller för den delen, som ju är minimum för lunch ute numera) för 90% pasta. salladsbordet och de små sötsakerna till dessert var inte heller mkt att hänga i julgran, inget fel på dem men heller inget som smakade särskilt bra eller gott eller som om nån ansträngt sig. vidare var varken tallrikar eller bestick helt rena, sådär så man känner intorkade rester, sånt stör mig med.

tänkte efteråt att jag oftast blir besviken på såna här lunchställen och att det förutom det ekonomiska incitamentet (som ju liksom känns ännu större när jag inte ens tycker maten är god) är anledningen till att jag helst tar med mig egen, ofta godare, mat.

måste dock avsluta med en (i mitt tycke) komplimang jag fick:
vad tränar du? ser ut så på sättet du går. att jag liksom tar i. fick svara att jag eg inte tränar, inte i den bemärkelsen, mer än promenerar/cyklar plus lite styrkeövningar hemma då och då.

köpte flera par nya örhängen och ett snyggt armband som matchade ett av paren idag på hemvägen. ovanligt att jag unnar mig sånt men det kändes bra. och i måndags köpte jag även en ny större ugnsform som jag funderat (behövs den verkligen?) på länge.

2 kommentarer:

Maria sa...

Tycker sällan också att matupplevelsen på lunchställen imponerar. Det socila som väger upp:)

Hut är Sankta psyko? Baksidetexten lockar mig men har läst på flera ställen att det är författarens sämsta. Jag har iofs inte läst någon av de tidigare:)

Kul med nya smycken!!

Lina sa...

jasså, nytt för mig att det skulle vara hans sämsta. än så länge är den bra, har läst hans första också och den känns rätt annorlunda jmf med denna, men inte sämre, känns som denna kommer bli mkt läskigare.