söndag, januari 22

late for your life.



mamma hade fortfarande sviter efter hemsk migrän igårförmiddag så vi ställlde in fikat hos marcus&petra och jag åkte (efter att ha gått till fridhemsplan) direkt till kista ist på eftermiddagen. hon mådde lite bättre när jag kom och vi lagade lasagnen tillsammans innan vi tog fram hotell som alltså är ett spel (påminner lite om monopol) vi spelade mkt och gillade väldigt i vår familj när alla bodde hemma och var lite yngre, typ tonåren, kan konstatera att jag fortfarande gillar det efter gårdagens spel. kan inte låta bli att roas av niklas roliga ideér och kommentarer också, trots att de är lite konstiga och jobbiga för mamma&pappa som får ta rätt många, men bl a var det första han sa när han och pappa kom hem att han inte ville ha squashlasagne. jag hade köpt en som låg framme och som jag tänkte ha i köttfärssåsen och när vi spelade ville han inte köpa tomter, hus eller entreér, som ju liksom är en förutsättning för att inte förlora :-) tog hem lite kort från när jag var liten också: en månad gammal på det första (liggandes i min korgvagn) och 4½ på det andra, suger på tumme för första gången :-) ovanför huvudet ligger det som sen blev favoritgosedjuret: bumle (present från farmor).
Länk
J var och hälsade på sin pappa i södertälje igår och idag har han åkt till en kompis i samma härad, men jag behöver och vill vara hemma, har suttit vid datorn sen efter frukost, nu blir det en prommis för att få lite solljus. halsen är bättre, nu är jag bara väldigt snuvig ist, påmindes igen om hur jobbigt det är att äta när man är täppt :-)

(rubriken är en tänkvärd låttitel på en låt vi hörde igår när pappa och niklas skjutsade hem mig.)