onsdag, januari 25

mittiveckan-lista.

nu:
- är trött, fast jag sover mkt (funderade på att ta bort denna punkt med tanke på alla småbarnsföräldrar och alla med sömnproblem - heder åt er/dem).
idag...
...har jag lärt mig skillnaden på adsorption och absorption: det förstnämnda är att ett ämne fastnar på en yta. absorption innebär att ett ämne sugs upp av ett annat. jag tänker mig kardborre mot tröja jmf med att en tvättsvamp suger upp vatten (sistnämnda stod tom som ex på wiki)

igår...
...var det dags för hökarängenvisit då klas fyllde 32. alldeles lagom efter-jobbet-utflykt och trevligt fika med god hallonmoussetårta; jag fick/tog en physalis, ett hallon och några färska röda vinbär som låg ovanpå och dessa var pricken över i:t :-)
imorgon...
...är det dags för en annan årligen (eller eg lite drygt för det var 1,5 år sen senast) återkommande grej: tandläkarbesök på torget bakom dramaten. inte precis nåt jag ser fram emot, bara nödvändigt ont, men det anser nog de flesta om
käftisar för att använda ett fulroligt ord :-) kanske bara jag men jag tycker just det slangordet låter så oerhört fult; han jobbar som käftis, liksom.
en märklig grej:
- detta med att det inte är ok att "tjuv"läsa tidningar i en affär innan man betalat men i en bokhandel får man göra det i böckerna. tycker det är samma sak så samma kutym borde gälla där.

tv idag:
- det är onsdag idag vilket betyder:
sveriges mästerkock, tycker fortfarande att det är för lite fokus på själva maten, men det är kul ändå :-) men himlans vad många reklampauser det är, det är kanske normalt numera, jag vet inte, vi kollar ju nästan alltid på webb-tv annars.

3 kommentarer:

Maria sa...

Och tummen upp till er som jobbar heltid! Med tidiga morgnar och intelektuell ansträngning:) hoppas du sov gott och mycket i natt!

Lina sa...

:-) jag sov gott och mkt.

Maria sa...

Och snyggt med röda delrubriker!