söndag, november 18

att förbruka strumpbyxor.

två bilder från trevliga fikat med min familj här igår. massa nyanser av brunt (bl a delicatoboll turkisk peppar) och snittar med olika fyllning (lax&guacamole, brie&chorizosalami och skinka&bredbar chevréost) som uppskattades. och rafael bara växer och växer men än har han inte riktigt börjat krypa. trodde inte innan han föddes att jag skulle tycka det var så här mysigt med just honom, men det tycker jag.    

lämnade in cykeln för lagning av punkan på cykelringen i hornstull idag och ska kunna hämta den redan imorgon. kanske cyklar en del denna vecka också för att kolla att lagningen är okej men fr o m nästa vecka tänkte jag fylla på sl-kortet. kunde ju låna Js när han var i usa förra veckan. annars har vi också varit en tur till liljeholmens galleria idag, köpte bl a en ny eltandborste då den gamla håller så kort efter laddning och liksom tappat kraft i rörelserna, som de gör efter en viss tid, samt fler strumpbyxor som jag erfarit denna höst (första gången jag använt strumbyxor regelbundet) verkligen är en förbrukningsvara och inte är de särskilt billiga heller.

4 kommentarer:

bokkarameller sa...

Nej visst är de dyra. Jag köper alltid på Lindex när de har tag tre betala för två.

Lina sa...

ja, kappahl hade samma erbjudande idag, så jag körde på det. de fick ju bäst-i-test i plus även om jag inte köpte just den modellen.

bokkarameller sa...

:) hade jag missat. Vilken sort var de urgoda äpplena förresten? Tycker just nu också det är svårt att hitta goda!

Lina sa...

vet inte vad det var för några, men gissade på röd gravensteiner, efter lite googlande. har dock inte hittat dem i nån affär. jag kör mest på ingrid marie så länge de finns nu. fast just dem skalar jag helst.