lördag, november 10

finns på internet.

som ett modernt finns i sjön :-) det mesta går att hitta på internet. både fakta och prylar. köpte senast en tupperware-brödburk åt mamma på ebay (hon har inget konto och orkar inte med mecket) och det var lite strul med leveransen då den tyske säljaren änvände sig av en tysk fraktfirma som försökte leverera hem till mig utan att ha vare sig portkod eller mobilnummer och med deras paket-id fick jag sen inga träffar på posten fast det stod på det tyska företagets hemsida att paketet fanns där. kunde till slut hämta det i liljeholmen iaf. men saken var den att efter jag lämnat ett neutralt omdöme på ebay, som jag klassar som ett okej och inte dåligt, ungefär som allt gick som förväntat, varken sämre eller bättre, fick jag ett mejl från säljaren där han förklarade att han levde på detta (ebay-försäljning) och att det var mkt olyckligt att jag lämnat ett sånt omdöme. jag hade ju skrivit i kommentaren att leveransstrulet inte berodde på honom så varför kunde jag inte lämna ett positivt omdöme? slutade med att jag ändrade, vilket inte heller var så lätt; han fick mejla mig en länk för detta. 

J åker till new york imorgon bitti igen, igen även om det var 5 år sen förra gången - då jag också var med och vi var borta i 10 dagar. nu ska han bara vara borta hälften så länge men det är ändå första gången vi är ifrån varandra så länge. inte för att det känns jobbigt, jag gillar egentid och tror tiden kommer gå fort. imorgon kommer maria dessutom hit på middag och nästa lördag kommer min familj hit (lite fars-dag-firade i efterhand) så det blir en del fix inför det i veckan. ska bl a baka ett par nya muffins och kokoskakor med nytt lakritspulver jag köpt.

blev sugen på tunnbrödrulle med korv och mos som vi inte ätit på år och dar så det ska vi äta idag. 

och till sist en fantastiskt fin bild carola tagit på sin dotter zoe (andra bilden uppifrån)!

Inga kommentarer: