fredag, november 2

idag syns det på mina ögon att jag är trött (men det känns inte i kroppen).

inte så ofta det brukar kännas så men det gör det idag. första gången sen tidsomställningen jag sov till radion startade kvart över sex. hade eg planerat att åtminstone gå hem efter lunch idag (dag före röd dag) men det blev lite ändrade planer så vi kör den förhoppningsvis sista 10-timmarsdagen idag ist. åt alldeles nyss säsongens första okejgoda mandarin (tror det var en mandarin iaf, eller möjligen en clementin. har för länge sen slutat försöka lära mig skillnaden. är rätt säker på att det inte var en satsumas iaf; tror de är större). den hade hursom ett lite omoget grönt utseende men där bedrog skenet; satt tom en lapp från fruktfirman i korgen där de meddelade att det bara var en annan sort.

ännu ett efternamn att lägga på kul-listan: kulenius :-)

imorgon ska vi på skansen med min familj. har eg tröttnat på deras djurarsenal men aktiviteten spelar inte så stor roll i det här fallet.

Inga kommentarer: