söndag, november 4

vi har bytt till vintertäcke nu.

köpte en ny vinterjacka för ett tag sen. ett lite annorlunda och delikat problem kanske men det jag funderat på när jag kollat på lite varmare vinterjackor de senaste åren är att den ska vara lagom varm, alltså inte för varm :-) blev en ganska ordinär lite längre mörkblå parkas (ej dun) med lurvluva :-) fast jag verkligen inte är nåt fan av vintermånaderna längtar jag lite tills den ska invigas :-) precis som att det är mysigt med tjockare och tyngre täcke så här års, även om det ibland är lite för varmt på morgnarna. fryser alltid som mest på kvällarna. 

mat på skansen igår: älgskav med gott potatismos med lite bitar i, creme fraiche, hjortron och persilja i tunnbröd. vi fikade sen på café petissan (nytt för mig) som hade gott hembakt. blev glatt överraskade över av att det var coop-dag på skansen igår så vi som hade coop-kort gick in gratis. rafael (nu ganska precis sju månader) har börjat bli så intresserad av andra barn. han vänder sött på huvudet när nåt passerar och han vill se mer. och så gillar han att bli hissad (upp i luften).

Inga kommentarer: