torsdag, november 22

free hunting season.

camilla henemark igår om att det verkade vara det på henne ett tag. gillade uttrycket :-) 

var på ett bok/författarevent (som books&dreams ordnade) med maria på skandiabiografen igår. carina nunstedt var bra som ledare och intervjuade bl a åke edwardsson, camilla henemark, louise boije av gennäs, sofi fahrman, peter jöback och julia dufvenius (som även läste ur 50 nyanser av honom som hon ju läst in på ljudbok - blev inte sugen på att läsa). har ju precis läst ut högre än alla himlar, som jag gillade, av louise bioje av gennäs. dock inte så mkt att jag längtar till andra delen i trilogin. jag gillade karaktärerna men inte riktigt hennes sätt att föra in fenomen som terrorism och miljöhot, det känns för abstrakt, generellt och konstlat. slogs av att alla som var där igår var rätt verbala och liksom verkade gilla att prata - mer eller mindre om sig själva och mer eller mindre privat eller generellt (ingen hemlighet vad jag föredrar :-)) - kändes ganska mkt som om de intervjuades i ett tv-program. 

blev rätt upprörd efter att jag hämtat cykeln på cykelringen på hornsgatan där de lagat punkteringen i måndags. delvis på mig själv att jag inte vågade ifrågasätta och kanske inte varit helt tydlig med vad jag ville att de skulle göra med framlampan, nämligen först kolla om det var glödlampan som var trasig (nu hade han bytt ut hela lampan till en ny för 250 kr och det störde mig så mkt att jag nästan blev skrämd av min egen reaktion!) men lika mkt över killen som jobbade i verkstan. det minsta jag kan göra är att skriva negativt här om honom; han hade en så nonchalant, nedlåtande och dryg attityd som verkligen inte får mig att vilja gå dit igen. jag undrar så varför han beter sig så?


pretty grey day today :-) 

Inga kommentarer: