torsdag, november 8

saint exupéry.

(flygplatsen i lyon som är döpt efter lille prinsens författare som kom från samma stad.) 

resa över nyår bokad! till lyon i sydöstra frankrike. först funderade vi på lite varmare breddgrader, typ kanarieöarna men hittade inget som föll i smaken där, så då började jag kolla även lite kallare resmål. är ju kul bara att åka iväg, se nytt och på bo hotell. kollade första bl a krakow i polen (dit norwegian flyger) och köpenhamn men blev mer inspirerad av sara på korsika som skrivit så mkt gott om lyon. först dissade jag dock det resmålet när jag upptäckte att det inte fanns några direktflyg men tänkte sen om då det ändå fanns en hel del rutter med en mellanlandning utan alltför lång väntetid plus att jag inte känner mig lika rädd för starter och landningar längre. blev till slut att vi valde swiss med mellanlandning i zürich. känns lite lyxigt att resa med det bolaget; mat ingår och de hade ett svenskt
vanligt nummer man kunde ringa dygnet om, vi gjorde det direkt efter bokningen då det blev nåt strul vid betalningen och vi inte visste om den gått igenom. hotellet vi ska bo på har det svårihågkomna namnet mercure lyon grand hotel saxe lafayette. pariserhjul och zoo finns i staden. och jag ser även fram emot att åka tram-train från flygplatsen :-) spännande är ordet.
 

Inga kommentarer: