söndag, februari 17

insändare och hur rafael nära gör mig gott.

vi har inte dagstidning och har inte haft på länge men igår fick jag en ica-kuriren av mamma (från farmor som prenumerar), och imorse när jag läste slogs jag igen av hur mkt jag tycker om att läsa insändarsidor och frågespalter. i de flesta tidningar, faktiskt, både allmänna och lite mer nischade. favoritsidan i lokaltidningen. och häromdagen bläddrade jag lite i nån ekonomitidning J lånat på biblioteket och fastnade för insända frågor(&svar), gillar även dessa sidor i råd&rön när jag kollar i den för att ta ett annat ex.

stod också i ica-kuriren att namnet estelle inte blivit så populärt som man kanske trott när prinsessan fick det namnet. färre hade namngivits till det år 2012 än året innan. lite intressant, tycker jag.

middag hos mamma&pappa igår allihopa. inklusive den yngste familjemedlemmen (rafael) :-) överrumplas ibland så av ömheten jag känner för honom, som igår när han var trött strax innan han bytte om till pyjamas, då jag bar honom och la hans sovgosedjur (en schäfer han fått av farfar/min pappa) intill honom och han slappnade av mot mig och liksom vilade. stora öppna ögon. satte mig sen med honom i knät och han var bara så lugn. 

Inga kommentarer: