söndag, februari 24

råttinvasion?

denna lapp satt på en busskur på karlbergsvägen. jag och J skojade vidare att det skulle vara kul att skriva dit nåt i stil med carin, för tusan, kom igen nu. han hade läst att länspolismästaren carin götblad gillade råttor. jag var som vanligt tvungen att googla lite på det och hittade nedanstående på flashback som fick mig att skratta. dels över det sista om att hon spanat på råttor (andra såna träffar också) men även över hur han som skrivit formulerat sig:
hon verkar vara helt imbecill. till att börja med ser hon ut som en hasselmus. sedan var hon så pinsamt orutenerad och dåligt förberedd på presskonferencern efter anna lind mordet att man fick skämmas som svensk. han rakade snubben fick ta över och rädda situationen hela tiden. att hon sedan går ut med att hennes stora hobby är råttor och att hon och hennes man brukar spendera helgnätterna i stockholms parker filmandes och spanandes på råttor gör ju inte saken bättre. 

oj, vad den strålande värmande solen var välkommen idag. gick ut själv en lång runda efter frukost och sen gick vi till liljeholmen över isen på trekanten. massa folk ute. och nu tror jag att jag ska ta en runda till ist för att lägga mig intill J i soffan och sova som jag gjorde igår.  

Inga kommentarer: