måndag, februari 11

livet handlar till 90% om hur jag reagerar på vad som händer mig?

rubriktorka så jag googlade citat. och resterande 10% skulle alltså enligt luo holtz vara det som händer mig. för mig är händer något passivt, icke-valt, men i det här fallet tror jag hon menar allt som sker.
 
trevligt kalas hos maria&per igår, för att fira äldsta dottern som fyllde fyra år. jag hade köpt en sjömansinspirerad hello kitty-klänning till henne, fast hon helst ville ha leksaker :-) var lite egoistisk där för jag tyckte det var roligare med klänning, roligare att kolla på kläder, speciellt flick- än leksaker. så många andra som ger/gav leksaker och det gjorde jag dessutom förra året :-)

dagens mattips blir att ha i lite hackade sardeller i köttbullar. andra gången jag gjorde såna köttbullar idag och just i det receptet steker man dem först och kokar dem sen färdiga i tomatsås (och gällande tomat på burk och tub rekommenderar jag som vanligt märket mutti). men jag har sett recept med sardeller där man bara steker dem också. smaken blir helt enkelt bara god; ingen fisksmak.

såg till min glädje att tomas bodström ska släppa en fjärde och avslutande bok om advokaten mattias i maj. slukade ju de tre första i den serien för snart två år sen, så är rätt säker på att jag kommer gilla denna också.

Inga kommentarer: