lördag, november 30

att känna igen någon från svensk damtidning.

middag hos marcus&petra&rafael i onsdags. jag tog båten till lidingö direkt från jobbet (i nacka strand) även denna gång (och marcus hämtade upp mig där), lite speciellt att åka i kolmörkret. rafael hade lärt sig säga korv, flygplan och bil, och det fick jag höra. när jag satt med honom i famnen kände jag att han fortfarande doftar sådär speciellt och gott som barn kan göra. fick goda älgfärsbiffar med rödkålssallad med lingon och just salladen tänkte jag testa att göra själv. bra grönsaksalternativ, dessutom väldigt billig just nu på mathem (kanske överallt); 1,7 kilo för 14kr (fanns endast hela huvuden). 

och igårkväll direkt efter jobbet mötte jag upp mamma, pappa och niklas vid operan. vi kollade in vattenspelet i strömparterren, gick en sväng i gallerian och förbi nk:s julskyltning innan middag på restaurang prinsen. den kändes väldigt överprissatt mot vad man fick på tallriken. två bord bort satt söta karolin a johansson, chef för kronprinsessan victorias hovstat, med sambon andreas hamrin (presschef telenor, han såg också väldigt bra ut :-)) och ytterligare en kille. kändisspaning på hög nivå ;-)

Inga kommentarer: