söndag, november 3

persimon.

fick smaka på persimon av en kollega förra veckan och tyckte om det. trodde det var en sharonfrukt som jag inte gillar, men denna var lite mer som melon i smaken. verkar vara nån slags säsong för denna frukt nu för jag har sett den rätt billigt, 3 för 12:-, på flera ställen. den fick ingå i dagens fruktskål-som jag inte gör varje dag. fast sen jag började på nya jobbet äter jag frukt nästan varje dag på eftermiddagsrasten, till följd av mindre nötter och godis på arbetstid pga av att jag nästan uteslutande jobbar på labb ist för mkt skrivbordstid. 

tycker james blunts nya låt växer ju mer jag hör den. precis som david gray har han ett spec signum i sin röst som berör mig. minns första gången jag hörde goodbye my lover, hans andra hitlåt efter you're are beautiful, det var precis när smartphones börjat komma och jag såg videon på marcus, som hade en rätt tidigt, under en biltur. det var en mörk regnig kväll ungefär samma årstid som nu. marissa (mischa barton) från oc var med i videon, minns jag, och jag berördes så av henne, som jag så ofta gör av vackra människor.

Inga kommentarer: