fredag, november 1

things just don't grow if you don't bless them with your patience.


emmylou med first aid kit. vet att den är gammal men fascineras så av den först nu. en låt som har det där starka medryckande som gör att den passar på både bröllop och begravning, tycker jag. lyssnade även på deras sommarprat från förra året och fick tårar i ögonen flera gånger både av musiken och vad de berättade. eller kombinationen, som det brukar vara (plus att jag kände mig extra känslig). åkte samtidigt förbi båten seagas från aga som precis tankat viking grace med biogas vid stadsgårdskajen. tankar på pappa, min pappa (han har haft rätt mkt att göra med den båten) som också skulle gilla den här musiken. skickade länk till honom. och tänkte, inte för första gången, att mina tankar går lite som om en människa redan vore död. och det ligger inget negativt i det. 
bara kärlek.

Inga kommentarer: