torsdag, november 21

jag är stark, jag vågar vara ledsen och svag, och det ser jag som en styrka.

malin wollin-citat. jag gillar henne, hon verkar vettig. funderade över det ordet och kom fram till att det måste betyda: nån som har liknande värderingar som en själv.

apropå citat hittade jag också detta roliga (och tänkvärda) av johan rheborg: 
folk gillar denniskorv också, men det betyder inte att den är bra.

är så less på mitt hår - för risigt, för mörkt/fel färg; vill att det ska vara mer blont av sig själv, för tunnt - så bestämde mig för klippning idag. ser alltid mkt fräschare ut när det inte är så långt. ständigt det där dilemmat mellan att ha lite kortare men vill eg inte ha page. såg igår en frisyr jag gillade, typ lite, lite kortare än page men har varit med om förut att en frisyr inte blir samma på mig som på den jag såg den på. sen tycker jag det är så jobbigt att förklara för den som ska klippa också, för att jag tänker att mitt hår är fult och typ inte är nån idé att fixa överhuvudtaget. har alltid ogillat det där att andra ska fokusera på mitt utseende, en osäkerhet, att jag är mkt fulare än alla andra. inser ju till viss del att det bara är i mina tankar det är så, och att jag bara ser det negativa, men likväl är det jobbigt.

har varit så osugen på mat på sistone; bara kolhydrater som gillas i form av mackor och kex (och godis) och det är ju inte så nyttigt. kan liksom inte ens komma på nån maträtt jag skulle vilja ha förutom lasagne och köttfärssås, som ju alltid funkar. nu veckans brott nära J, fast inte liggandes på för då kommer jag somna.

Inga kommentarer: