söndag, december 3

första advent (enligt almanackan)

Första advent. Känns inte som. För mig är det fortfarande höst. Skulle kanske gissa på 14:e oktober om någon släppte ned mig här och jag varit borta ett tag och av någon anledning inte hade koll på almanackan. Men jag klagar inte, är ändå bara jobbigt med slaskväder. Hellre regn då.

Har satt upp adventsstjärnan eller julstjärnan eller vad det nu heter iaf. Och två änglar (prydnadssaker) och en julsak till (en sådan där flätad grej som man typ kan förvara julkort i, men som jag inte gör, present från en av farmors alla innanjulKöpenhamnsshoppingar). Inte lika många vuxenpoäng som Maria ;) men det räcker gott för mig.

2 kommentarer:

Maria sa...

Men inte enligt alla almanackor;) Såg på nyhetsmorgon söndag för några veckor sedan och då sa Tilde att det var första advent som förra söndagen, det stod nämligen så (fel) i hennes almanacka. Gannska dråpligt misstag av ett almanacksförlag, eller?

Apropå Tilde, en annan kul felsägning. När hon efter valet pratade med en del politiker i studion sa hon BMI i stället för BNP. Även det blev om än mer fel.

Lina sa...

Haha, ja, jag såg också just det programmet faktiskt, det med förstaadventsfelsägningen.