tisdag, december 26

Linis 2006 II

  • blev mycket bättre på att göra ingenting (kanske för bra)
  • kom på att jag alltid gillat gemener bättre än versaler
  • kom på att jag gillar att utesluta subjekt i meningar när jag skriver
  • lärde mig många nya ord, både på svenska och engelska
  • irriterade mig på för många saker som det inte fanns några (iaf inte så många) anledningar att vara irriterad på
  • som tex att förnuft och känsla sällan samsas på samma väg
  • grät ovanligt lite
  • tänkte att jag nog fortfarande tänker för mycket
  • lärde mig på riktigt vad en router är
  • lärde mig inte heller detta år hur man fixar en cykelpunka (trots att jag ökade mitt cykelinnehav med 100 %)
  • lät fortfarande cykelhjälmen ligga kvar på hatthyllan (där den verkligen inte fyller sin funktion bäst)
  • fick ett nytt VISA-kort från min bank som var/är fulare än det gamla
  • vilket mitt undermedvetna protesterar emot genom att vägra lära sig nya koden
  • låt som berörde mig mest: It can only get better med Amy Diamond
  • upptäckte Coldplay på riktigt
  • funderade på att köpa en ny mobiltelefon men har inte gjort det ännu (gillar mitt rosa Nasse-skal)
  • besökte mormor, farmor och morfar på sjukhus och min inställning till det som tidigare alltid varit problemfri fick en skugga av obehag och olust
  • såg under en period på ca två månader Emil Forselius (som jag alltid tyckt är så snygg), Johannes Brost (Joker i Rederiet) och prinsessan Madeleine utan livvakter med sin Jonas och vovve (han rastade och hon pratade i sin mobil)

Inga kommentarer: