torsdag, december 7

första glöggfikat och knark

Känns fortfarande i min tumled att jag pipetterat glycerol i eftermiddags. Himla segt och tar evärderlig tid att pytsa från en bägare till ett rör. Tur då att jag fått glögg och pepparkakor innan på första glöggfikat av tre på jobbet. De två kinesiska doktoranderna L och M tyckte det var lite märkligt att ha russin och mandel i och gillade väl inte själva glöggen så jättemycket heller. Men det är ju kul att de får se lite svenska traditioner. De efterlyste själva någon julkonsert att gå på, men jag hittade ingen i dagens Metro eller om det var Stocholm City. Får hålla utkik efter gratis kyrkokonserter åt dem :-)

Blev attackerad av två försäljare/utdelare på vägen hem: Hey, can I ask you a question? Hej på dej! Jag är så otacksam att försöka sälja något till. Går aldrig på sådant där.

Ögnade tv-tablån på tunnelbanan. Anders och Måns skulle ta reda på hur mycket knark kostar nu för tiden, vilken som är den bästa bantningsmetoden och varför killar samlar på så konstiga saker. Jag ska erkänna att jag aldrig sett programmet förut så jag vet inte om de ger seriösa svar men det enda jag skulle vara intresserad av då är det första (dem andra vet jag redan svaret på). Totalt onödig information. Just därför. Bra och kul att veta bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu blev jag nyfiken!
Vad är det för konstiga saker som vi killar samlar på??

Richard
carlsson0310@hotmail.com