fredag, december 29

it's easier to leave than to be left behind

It's easier to leave than to be left behind

Så sjunger Michael Stipe (R.E.M) i låten Leaving New York. Den raden fastnade i mitt medvetande.

Lunchade med mamma, pappa och lillebror N i Fältöversten idag. Ceasarsallad. Kändes lite lyxigt, inte som en vanlig dag. Mamma ville sedan att jag skulle följa med henne och köpa en kappa. Borde varit mer entusiastisk men var inte, kan inte rå för. Det är inte lika kul att gå på stan med henne längre. Kan bli arg på mig själv för att jag känner som jag gör. Men när vi var inne på Wedins på Drottninggatan spelades den här låten, och det tog väl ändå 30 sekunder innan jag kunde placera den. Sådant är lite häftigt. När man känner igen så väl. Men ändå inte kan säga på en gång.

It's easier to leave than to be left behind

Är det så?

1 kommentar:

Maria sa...

Det är i alla fall enklare att lämna en situation än att stanna kvar och möta eventuella konsekvenser, där en konsekvens kan bli att bli lämnad.