måndag, december 25

Linis 2006 I

Lite tankar om året som snart är till ända:

  • började blogga, vilket jag för det mesta är glad över
  • började läsa och fascineras över andras bloggar
  • reducerade mitt TV-tittande med 1420 %
  • gjorde ungsrostad fänkål för första gången och blev frälst
  • var i Frankrike för första gången (blev inte frälst)
  • insåg att man nog alltid kommer vara på väg
  • blev ännu bättre på att uppskatta små saker i vardagen-se det stora i det lilla
  • var på min första begravning
  • körde bil utan att lägga ur handbromsen helt (förlåt pappa)
  • fick reda på att jag inte var den enda i min kompiskrets som gjort det, vilket jag trodde
  • åkte flera gånger förbi den station/hållplats där jag skulle gå av (vilket typ aldrig hänt förut)
  • fick officiellt min universitetsexamen: medicine magisterexamen i biomedicin (vad nu den är värd)
  • besökte Arbetsförmedlingen för första gången
  • förfasades över deras byråkrati, vad de egentligen sysslar med och för vem/vilka de finns till
  • mina fördomar om att man (jag) inte kunde trivas med att ha två kinesiska doktorander som kollegor raserades
  • antar att man kan säga att jag blev mer vidsynt
  • skaffade msn (jo, det är sant)
  • skaffade gmail
  • dissade hotmail (egentligen utan alltför många bra anledningar)
  • tappade intresset för en massa saker och fick lust till några få
  • funderade starkt på att gå ur Svenska Kyrkan och nu är det nog bara en tidsfråga innan jag gör det (det är ju fint att begravas i ett kapell också)
  • lärde mig köra FISH (fluorescent in situ hybridization) som jag tidigare bara läst om

fortsättning följer...

2 kommentarer:

Maria sa...

Hur kom du fram till procenten angående TV-tittande?

Lina sa...

Det du! Skulle du allt bra gärna vilja veta va? För lång uträkning för att dra här, jag tar den mejlledes :)