fredag, december 1

hund och katt


Den här skylten finns i mängder i området där jag bor. Och det är inte det enda stället, tror jag. Var har de som satt upp skyltarna, eller de som bestämt att de ska sättas upp, tänkt att folk ska rasta sina hundar? Bara man tar upp efter sin hund är det väl hur lungt som helst? Jag ser många mattar och hussar som är ute med sina hundar i områden som man enligt skyltarna inte får rasta i. Inte har jag hört någon som opponerar sig mot det heller. Då är det mer snack om katter i sandlådan där barnen leker och fotavtryck på bilar. Kanske vore något att sätta upp sådana skyltar istället? Dags att alla utekattägare börjar ta lite ansvar, tycker jag.

2 kommentarer:

Maria sa...

Tidigare när vi bodde i lägenheten fanns det också massa sådana skyltar uppsatta. Det mest ironiska vi såg var då det låg en liten hundhög precis intill skylten. Protest eller slump!?

Lina sa...

Slump i allra högsta grad, om du frågar mig :=)