tisdag, april 13

ett bussigare plåsterklister...

...som inte gör att såret går upp, förutsatt att man tvingas sätta klisterdelen på såret då (min anmärkning). dagens formulering är från kths aktuella reklamaffischer om vad en ingenjör kan jobba med. just den formuleringen är coolare än kampanjen som helhet, tycker jag.

var på apoteket på skärtorsdagen för att beställa tillbehör till insulinpumpen. bad som vanligt att de skulle ringa eller sms:a när varorna kommit. brukar ju ofta trassla med detta, att det blir
nåt fel på beställningen eller att de glömmer kontakta mig, så igår ringde jag för att kolla läget. fick besked att inte allt kommit ännu. precis när jag lagt på luren får jag ett sms. från apoteket. välkommen att hämta dina varor! tror att jag kallar det bättre timing än om jag fått sms:et innan jag ringde. briljant timing, helt enkelt.


ur till sista andetaget av anne swärd (som för övrigt är en sån där bok med många bra formuleringar) :

ingenting är som ljuset i april, inte i den här stan, då är budapest som en spegel, den där sorten som ljuger och säger att man ser bättre ut. vi åkte rakt in i det starka skenet över dunas vatten. det sista jag såg innan synfältet dränktes i vitt var en droppe soda som rann ner för hans lena solbräna haka. jag hade velat fånga den med tungan medan han var bländad, men vi var redan igenom. istället för tungan hade jag skrivit kameran :-)

dagens ord (från samma bok): katalpaträd. aldrig hört talas om förut. efter en googling visade det sig att vi kallar dem trumpetträd och blommorna liknar orkidéer.

annat citat i stil med uttrycket
stora barn - stora problem från samma bok: döttrar - större glädje och större sorg. jag tror att de flesta mammor vill ha en dotter om de får välja. jag skulle om jag fick. helt egoistiskt och egentligen utan rimliga skäl, bara en önskan ur en känsla. nånstans är det liksom finare att få en flicka. vet inte varför, samma sak där, bara en känsla.


än väntar första cykelturen...men nog inte så länge tills det inte ens blåser kallt.

Inga kommentarer: