torsdag, april 29

finns det ingen sås till?

(rolig kommentar, tycker jag, för det finns inget värre än att äta kött utan sås eller såsliknande tillbehör.)

på vägen till tväris imorse räknade jag sniglar. kom upp till 21 stycken, men jag gick så fort att jag varken hann veja för vissa som låg i min väg eller räkna alla.


imorgon bär det traditionsenligt av till farmor i barkarby för middag med mamma&pappa och niklas och sen promenad till stor brasa på kulle. jag ska bidra med efterrätt som är den busenkla päronkakan jag gjorde första gången för inte så länge sen. gör dubbel sats denna gång och inviger nya större formen.

och på lördag är det dags för sista sportaktiviteten med hela min familj. marcus&petra har verkligen spänt förväntningarna på vad det blir. efteråt middag hos dem!

Inga kommentarer: