torsdag, april 1

påsk.

enligt almanackan är det alltså påsk nu. här hemma syns det enbart på de gula tulpanerna jag köpte när jag var och handlade på vägen hem :-) vi ska till J:s föräldrar på påskafton. mamma&pappa och niklas är i visby en vecka (pappas jobb har en lägenhet man kan hyra där och för ett par år sen var jag också med dit just en påsk, vilket för övrigt var trevligt) men de kommer hit på måndag för lunch. men som jag sa till mamma får de ingen påskmat (som för oss brukar vara fyllda krustader, sill, lax, ägg med rom eller lammstek) utan jag har tänkt göra gravad lax- och guacumolesnittar samt en kyckling- och storcouscoussallad med pesto. blev lite nyfiken på denna kaka och tänkte göra den också.
-----
jag är 28 år och känner fortfarande precis som ett barn svartsjukan sticka till inom mig när de som står mig närmast inte ser och bekräftar och väljer mig i första hand när jag så tydligt visar (tycker jag) att jag vill och behöver (?) det. är det bara ett barnsligt beteende som behöver tonas ned?
-----
projekt imorgon är cykeltvätt. kanske att vi åker en sväng till farmor och hälsar på också. nu ska vi fortsätta att kolla på filmen varannan vecka, en riktigt kul film som jag totalt missat tidigare. på tal om film har vi nu också sett den sista delen i milleniumtrilogin och den var lika bra som tvåan, tycker jag. mycket action, dock slog det mig att ettan är den enda som har handling utöver det som rör salander&nyquist.

2 kommentarer:

Maria sa...

Man tycker ju att de som står närmast borde ha bäst förutsättningar att läsa av, men så verkar det ju inte vara. Som vi talat om tidigare, verkar det ju mer handla om hur benägen man är att läsa av. En välutvecklad (på ont och gott) lyhördhet. Man får höra att man ska vara tydligare. Tala om vad man vill och behöver, men då tycker i alla fall jag att något går förlorat, det som är oerhört vackert är ju när man förstår varandra med en kommunikation som ingen annan uppfattar. Bilden av det vackra i det är så svår att överge, i alla fall för mig.

Lina sa...

jag tycker ju också precis som du att det inte blir samma sak om man måste säga. i detta fall var det nog dock så att jag var/är barnslig. men ändå.