fredag, april 9

resa bokad.

blev två veckor i juli till karpathos i en enrumslägenhet på detta hotell. hade först tänkt tvårumslägenhet men tyckte sen att 38 kvadratmeter nog räcker, så kan de pengarna läggas på annat istället. blir första gången på grekisk ö för mig, har bara varit på fastlandet tidigare, en gång för ganska precis tio år sen, precis efter studenten. kom rätt snabbt fram till att jag ville till grekland framför spanien och italien; har varit i italien så många gånger (och spanien visserligen bara två), jag är trött på pasta, vill se nåt mer annorlunda, äta grekisk mat; fårost, grekisk yoghurt och fyllda paprikor som bakats i ugnen i timtal. sen att stranden nog är sämre här och att man kanske inte får slänga papper i toaletten får jag ta.

ny choklad testad: marabou sensation med karamelliserad mandel och saltflingor. betyg: mycket (ovanligt) god.

hoppas att det är ett första steg att jag insett att lycka är i nuet och att jag för min egen skull måste försöka njuta mer av nuen istället för att tänka på det som kommer. titeln att välja glädje av kay pollack fick mig att börja tänka att det är liksom inget som kommer av sig själv.


handlade det sista på hemvägen inför middagen imorgon. mina kompisar K och A kommer hit och J ska också vara med denna gång. vi har träffats själva så många gånger så nu tyckte jag han kunde vara med. sökte efter lila tulpaner men gick bet så det fick bli gulröda.

nu ska vi kolla på halv åtta hos mig från tidigare i veckan när alexandra pascalidou var värdinna. läser hennes blogg ibland och är lite nyfiken på hur hon har det hemma.

Inga kommentarer: