onsdag, april 21

top mind.

buffén på hermans igår var ingen höjdare. första och sista gången jag åt den, tror jag. 145 kronor för pastagratäng, bröd, lite fetaost jag plockade ut från den grekiska salladen, nån röra samt kalla vitlökschampinjoner och solrosfrön för det var allt jag åt. men utsikten är ju fin och sällskapet (mamma och petra) trevligt! efteråt gick vi till södra teaterns bar och fortsatte pratandet där. bl a om situationer när man känner sig utlämnad och ensammast och känner paniken komma och vad som då dyker upp i huvudet, hur man instinktivt tänker om vad som ska göras. te x när jag och J var i new york stämde inte tiden när sms var skickade men det kom vi inte på förrän efter ett tag. en dag sms:ade han att han gick från jobbet en viss tid och flera timmar senare var han fortfarande inte på hotellet där jag väntade och det var en sån situation för mig. han svarade inte heller när jag ringde och jag hann tänka hur jag skulle kontakta svenska ambassaden och polisen och hur jag skulle klara mig helt själv hem...ja, mina tankar går som sagt alltid väldigt långt och brett...

visade sig också att just igår hade mia skäringer sin show
på södra teatern och det var ett kul sammanträffande, jag gillar ju henne väldigt mycket, både för det hon skrev i sin blogg och för hennes roller.

på fredag blir det äta ute igen då jag ska träffa min kompis maria och äta grekiskt på kamarina.

Inga kommentarer: