tisdag, april 6

varan som varar.

maten igår tog nästan helt slut och det är ju ett gott betyg (speciellt från niklas som åt väldigt mycket) även om jag alltid gillar när det blir rester kvar :-) vi gick en runda efteråt fast det inte var särskilt skönt med vinterbakslag och när vi passerade statsmissionen ville mamma gå in, som alltid, och jag har väl inte jättemycket emot det heller. igår fyndade jag dessutom en större bakform av märket kungsör - varan som varar som det så fint står på. har en tvåliters sen tidigare och både denna och förra gången jag gjorde efterrättskakan i den tog den slut och även för matpajer kan en större komma till nytta. dessa former är väldigt tunna, hållbara och lätta, helt i min smak och så även priset igår: 10 kr!

den busenkla päronkakan var faktiskt verkligen nåt speciellt, kommer absolut göra fler gånger (kanske redan till valborg om vi ska till farmor då). det att man inte rörde när man hällt på kakmixen gjorde att det blev en speciell krämig konsistens.


kan tipsa om nyupptäckt välgjord och fin svt-serie: kvartersdoktorn
.

resestatus just nu: lutar åt karpathos...

Inga kommentarer: