lördag, april 24

helgen som är.

har hunnit med en cykeltur i solen längs årstaviken. båtiläggning och massa människor så det gällde att se upp! handlade i liljeholmen på hemvägen och gick även in på systemet och köpte två bacardi breezer, vattenmelon och tranbär, och en smirnoff ice. dricker ju sånt så oerhört sällan men nu hade jag läst om dessa på en blogg och blivit köpmanad :-) ikväll ska jag köra köttfärsbiffar med kantarelltopping av kantarellerna vi fick av J:s föräldrar sist vi var där. man steker dem och blandar dem sen med parmesan och creme fraiche. har tänkt blomkålsmos och ärtor till. bjudmat fast det är ju min mat rätt ofta om jag får säga själv :-)

mötte upp min kompis M utanför KI igår efter jobbet och sen gick vi till rådmansgatan varifrån vi tog tunnelbanan till söder och restaurang kamarina. mysigt men dock lite hög ljudnivå för min smak. jag valde köttfärsgratinerad aubergine och den var helt okej. som vanligt givande samtal om stort och smått. det är så skönt med igenkänning, bekräftelse och identifikation. tror inte människan kan klara sig utan det.

imorgon blir det en tur till kista, marcus och petra kommer också dit en sväng. pappa och marcus ska bl a ta ned ett träd så det kan nog bli lite action :-)

tillägg 19:45: var ute ytterligare två gånger varav en med kamera och två med solglasögon :-)

Inga kommentarer: