söndag, maj 2

minigolf, middag och motion.

aktiviteten igår blev minigolf i kristineberg. tycker ofta banorna är för lika för att det ska vara kul, och då spelar jag ändå väldigt sällan. egentligen hade marcus&petra tänkt kanot men sen tyckt att det ännu var för kallt och det var jag glad för, föredrar att paddla i shorts så att man kan gå i från vattnet och det inte gör så mycket om man välter. har bara paddlat på dagkollo på kärsön på mellanstadiet och då gjorde vi så. vi pratade om att fortsätta med aktiviteterna, och jag blev lite sugen på roddbåt som man kan hyra på brostugan på kärsön...

spelade tjejerna mot killarna som resulterade i att vi tjejer fick bjuda killarna på glass. efteråt gick vi hem till marcus&petra och fick grillade hamburgare och pratade och diskuterade och skrattade som vi brukar.

idag har jag sprungit för första gången i år, alldeles lagom varmt i långbyxor och kortärmat. "vanliga" rundan runt trekanten som jag kanske ska utöka lite...men först får jag väl se hur ofta jag kommer springa :-) sen cykeltur för att handla, känns bra att variera all gång (promenader) med nåt annat.

Inga kommentarer: