söndag, maj 30

mors dag och fotografi.

åkte hem till mamma&pappa idag på mors dag (tycker ju egentligen att det är löjligt att fira/visa uppskattning/kärlek en viss dag men mamma tycker om det). kände mig ovanligt nöjd med present som jag som vanligt tycker är en så jobbig företeelse. hittade en fin liten kartong på jobbet som jag pyntade med ett tidningsurklipp där det var plats att skriva mamma i olika bleka rutor. la i två doftljus i plåtburkar och en lapp där jag skrivit hur bra hon lyckats som mamma. marcus&petra kom också och vi åt god knäckig ananaskaka och stannade sen även på spontan trevlig grillmiddag. fick skjuts hem i marcus merca (som jag upptäckte hade backsensor, en sak jag skulle uppskatta mycket i en bil) - lyx.

igår kollade vi in utställningarna på nyöppnade fotografiska med erika&klas. vi gick in till slussen på en timme och mötte upp dem där och fiklunchade först på stadsmuseéts café där jag åt goda rödbetor med fetaost och saftig kokostopp. lennart nilsson-bilderna hade jag redan sett de flesta av så fotografierna av annie leibovitz var helt klart intressantare, både de på hennes familj och de hon tagit på kändisar (några finns här, tycker det näst längst ned på leonardo dicaprio var väldigt snyggt.). såg en liten film om hennes arbete också och fick nästan tårar i ögonen och lust att själv regissera folk på bild för den var så fin och förmedlade en (säkert inte den enda) sån bra bild av att vara fotograf.

Inga kommentarer: