tisdag, juni 1

testar antihistamin.

har varit förkyld med snuva och rosselhosta av och till (mest till) i ungefär sex veckor nu så imorse köpte jag antihistamintabletter (acura). testade det för ett par år sen när jag tyckte jag hade ansträngd andning (ja, viss hypokondri och överanalysering av symptom kan förekomma :-)) vid pollensäsong men då hade de ingen effekt. har inte märkt nån effekt denna gång heller, annan än trötthet (som ju är en bieffekt), men jag tar väl en imorgon också för att se...
-----
vaknar med drömmen, ingen rolig dröm, på medvetandets toppyta. den rymmer bara svarta känslor. obehag. oförståelse. inser att min hjärna bearbetar sånt som andra bara glömmer. en sak är ju att inte kunna släppa det i tankarna i vakenfas, men det är inte ofta jag drömmer (eller iaf minns att jag gjort det) jobbigt om sånt som upptar mina tankar dagtid.

jag hör mammas ord:
hamna inte i försvarsställning. försöker tänka att det räcker att jag vet. att jag inte alltid ska gå in i just försvar/argumentation/diskussion. det funkar ibland. men ibland är det så svårt. finns ju såklart en gräns för mig med. men ibland är det bättre att bara tänka just så. att det räcker att jag vet vad jag vill/vet/tycker.

-----

Inga kommentarer: