onsdag, juni 16

goes without saying.

fint uttyck jag aldrig hört förut men fick lära mig av min kompis M som jag lunchade trevligt med idag. det man själv tycker är just så kan vara långt ifrån andras, eller nära. och det spelar en stor roll i mitt liv, i min uppfattning, analys och bedömning av människor.

nu till det som det räknas ned till denna vecka; kollade lite på ettans bröllopsprogram igår och fastnade för tre saker:

- säkerheten runt vagnen victoria och daniel färdas i. vi pratade om det i söndags och det går ju liksom inte att hindra om nån skulle vilja skjuta så jag är lite förvånad t ex med tanke på olof palme och anna lind och attentatsförsöket i holland att de kör öppen vagn vid fint väder även om det såklart står mot folkets krav på tillgänglighet. de sa igår iaf att säpovakter ska jogga med vagnen. i kostym, tänkte jag då direkt?

- enligt herman lindqvist skickar england prins edward och inte nån av högre rang som tex charles eller william då dessa hellre prioriterar fotbolls-vm. lite kul.

- inslaget om bröllopstårtsmakerskan sylvia weinstock i new york var väldigt fint gjort. syrener och rosor gjorda av socker och tårtor i alla möjliga vinklar och utanför det man trodde man möjligt. amazing creations. och det roliga var att hon serverade vodka, svensk vodka, på sin egen födelsedag, för som hon sa, skomakaren har de fulaste skorna. hon verkade ovanligt lite amerikansk, genuin och inte så tillgjord och överdrivet trevlig.

och en fjärde sak de iofs sa igår också men släppte idag är detta med brudnäbbar och tärnor, att det blir tio näbbar, bla kristian från danmark, ingrid alexandra från norge och daniels systerdöttrar hedvig och vera och brorsbarn och brorsbarnbarn till silvia (vet att det inte är samma sak men kan ändå inte låta bli att fundera över motsvarande på daniels sida, dvs hans mammas brorsbarnbarn, vilket känns långsökt), men inga tärnor. lite märkligt, tycker jag. daniel ska inte ha nån best man då heller, antar jag.

Inga kommentarer: