söndag, juni 6

rindö.

(= mycket fint namn.)

vi åkte för att hälsa på en fd kollega på 60 år till J igår. han och hans grannar och kompisar på rindö (ett par minuters vägverket-färja från waxholm) hade nån slags fest. vi åkte med åsa&håkan (också en fd kollega från samma ställe) dit och det kändes bra att de var med, de känns mer som oss. vi fick mat och förrätten var aladåb med lax och skaldjur i, lite spännade eftersom jag aldrig ätit det förut men inte speciellt gott. en svart och en vit labrador var också med på festen, bunda vid ett träd på sidan om, och jag passade på att leka lite med dem fast de var inte så kelsugna. lite senare på kvällen när vi gått in för att det blivit kallt kollade jag in en proffskamera som sonen i huset hade, en canon 5d mk II. satt ett jättestort objektiv på så den var jättetung men kul att provfota. man kunde hålla nere avtryckaren så tog den massa bilder i snabb följd men det antar jag att man kan på de flesta systemkameror. bläddrade också i en av per morbergs kokböcker som jag hittade och fastande för en grej han sa om sin fru. nåt i stil med att de träffades och berikade och anpassade sig till varandra, jag började tänka istället för att bara känna och hon (frun) började känna istället för att bara tänka. jag undrar om det är typiskt att det är så? annars tycker jag att det är tjejerna som liksom står för både tankarna och känslorna. började fundera.

har varit ute och sprungit rundan runt trekanten både idag och igår. mycket varmare idag och nu tänkte jag gå ut och ta med mig min bok. hade egentligen planer på att kolla ballerinaskor i liljeholmen idag också men J bjöd igår hit sin kompis david på middag ikväll så istället för att sitta kvar här och kolla bloggar känner jag att jag vill njuta av värmen ute. skulle suttit fint med ett mobilt bredband just nu. fast då skulle jag kanske tyckt att det varit för besvärligt att släpa med mig datorn ut... :-) kan hålla med om att detta faktiskt är ett lyxproblem.

tillägg 20:33: david avbokade middagen så vi hann både vara ute och äta glass och sen gå en sväng till liljeholmen. hittade ett par skor på deichmann som var ovanligt utstickande för att vara mig. beslöt att det var bättre med ett par som var öppna både fram och bak. bild kommer...nu har jag precis avslutat disken efter middagen som var lågtempad kolja (köpte dyr färsk för 180 kr/kg, vilket jag egentligen tycker är alldeles för dyrt jmf med lax eller fläskfilé men köpte ändå för variation) med pesto och morötter i ugn. till bulgur med ärtor och morotsmos (invigde nya stavmixern som funkade fint).

2 kommentarer:

Maria sa...

Så det blev Rindö.
Vi har varit hos svärföräldrarna hela helgen.
Och snart är det måndag igen...

Lina sa...

ja, det blev det...
nackdelen med att vara borta eller ha aktiviteter hela helgen är att den går så fort...dock kan det ju vara bra saker man gör...