lördag, juni 12

snack.

läste en bra beskrivning på hur jag tycker vissa människor är/gör när de pratar; de berättar inte, de föreläser. jag irriterar mig på det här fenomenet, mer än jag egentligen vill eller förstår själv. resultatet blir ofta att jag uppfattar dem som överlägsna, att de försöker glänsa plus att jag får en känsla av att de inte berättar om sig själva utan om nåt mer generellt och allmängiltigt, att de inte ger av sig själva, inte vågar blotta sig. stör mig gör jag iaf.

på samma sätt reagerar jag mot överdriven artighet. vet att jag tagit upp det förut men jag vill så att man ska ge/göra för att man vill, inte för att man ska. ibland blir det så himla tydligt att människor gör nåt av artighet, och jag gör det ju också ibland, för att det förväntas, men ofta är det nåt jag verkligen värjer mig mot, för att det går emot mina grundvärderingar om äkthet, ärlighet och genuint och personligt och att veta vad folk egentligen tycker och tänker, för att jag inte vill ha ett umgänge som bygger på artighet eller bidra till ett sånt samhälle.

var på jobbet en sväng i förmiddags (hade själv planerat det så istället för att stanna sent en kväll), så det blev cykeltur dit och tillbax istället för igår kan man säga för då åkte jag kommunalt dit eftersom det regnade så (men gick hem). gjorde smoothie på bara banan och hallon med nya stavmixern som blev jättebra, J tog också socker och joghurt men jag tyckte endast frukt var helt okej, så det blir nog fler gånger. nu har vi precis kollat klart på sherlock holmes (kuriosa: filmen är regisserad av madonnas ex guy ritchie vilket jag inte visste) även om jag sov bort en bit, så skönt! snart har jag tvättstugan och imorgon är det kalas för niklas (som fyllde 24 år i torsdags) i kista! jag har tänkt ha klänning, och det händer inte så ofta, antingen den mamma köpte åt mig eller en jag fick av J.

2 kommentarer:

Maria sa...

Kan man få recept på smoothien?
Hoppas det blir mer klänningsvänligt väder i morgon:)

Lina sa...

ja, gjorde inte från nåt recept utan mixade bara två bananer med typ 2 dl frysta hallon. sen tog J lite socker och kanske knappt 1 dl joghurt i sin del men som sagt blev det ju jättebra med bara frukt också ("nyttigare").

inte så bra klänningsväder idag, nej :-)