torsdag, juni 10

begränsat intressant.

intressant diskussion om lyckokrav och föräldraskap här...speciellt denna kommentar fastnade jag för:

jag tror att ett problem för många av oss mammor OCH pappor idag är att det är så stor fokusering på föräldraskap – allt från val av BB till vagn till försäkringar till pedagogisk inriktning på förskola till hur man fördelar föräldraförsäkring & tid. tyvärr leder inte alltid detta till att vi ser på medsystrar och medbröder (?) med generositet och tacksamhet över att vi är individer med olika behov som blir föräldrar under vitt skilda omständigheter. istället verkar det nästan som att man uppfattar att de egna valen ifrågasätts om andra väljer andra alternativ. det är en märklig utveckling, tycker jag.

...och här.


för jag vill läsa riktiga texter, riktiga berättelser om vad det är att vara människa. jag tycker att människan på sitt lyckligaste humör är begränsat intressant.

minns att detta diskuterats av flera bloggare tidigare, att man skriver bättre och har fler läsare när man berättar om sånt som inte är perfekt, hejigt och rosamolnigt. jag håller nog med samtidigt som jag kan tycka att även det rosamolniga är intressant, fast då tänker jag att det handlar om inställning till lycka och att se det positiva för alla har problem, bara av olika slag och olika grad.

Inga kommentarer: