måndag, juni 14

fiskebåt, aktivitetspresent och sugrör i halsen.


rolig lapp från vår tvättstuga. och det stämmer verkligen att den där maskinen låter som en fiskebåt även om jag aldrig skulle göra den associationen själv. dock går det bra att tvätta i den.

stadsrundtur med buss 40 från start till mål (en runda jag själv tänkt åka ett tag) och sen promenad, förtäring och titt vid stora skuggans 4h-gård. det tror jag kommer passa niklas, han behöver komma ut och göra saker utan mamma&pappa och jag hoppas att detta är lagom läskigt, dvs att han inte kommer vägra.
när han läste kortet som jag skrivit det på verkade han lite skeptisk...svårt att greppa det som en present som väl för honom ska vara en sak, kanske.

skönt att träffa familjen igår. pappa gjorde mig sentimental när han skickade ett mejl i veckan efter att ha sett bilderna på nya skorna här på bloggen. istället för att skriva en kommentar tar han
skicka inlägg och skickar det till mig och skriver kommentaren att de (mamma och han) tyckte de var tuffa där. lite gulligt :-) men nu har jag visat hur man skriver kommentarer. marcus&petra har nu sålt sin lägenhet på kungsholmen och är inne i fullt (rad)husletande i så vitt skilda områden som lidingö, bromma och nacka. vi skojade som vanligt mycket och en sak jag tyckte var extra kul var när marcus sa att om nån fått ett getingstick i halsen ska man köra ned ett sugrör i halsen. var ju iofs inte en så dålig idé men det lät så roligt bara plus vikningsrisken. vi stannade oplanerat på grillmiddag igår igen och fick skjuts hem i mercan även denna gång som jag nu upptäckte hade hål för knäna i baksidan på stolsryggarna. (och jag hade klänning som planerat, av och till var det riktigt varmt, som oftast på mammas&pappas uteplats.)


musiktips.

Inga kommentarer: