onsdag, juni 30

mamma.

ett kort jag tog på mamma för ett tag sen. tycker hon blev så fin. min mamma. vet att jag sagt det förut men hon betyder så himla mycket för mig och jag är så glad att jag har henne. det är fint men samtidigt skrämmande att jag liksom behöver henne så. hon är mitt bollplank i så mycket här i livet. hon förstår. det är nog det bästa och den största anledningen. fast kan jag bli sur på henne också, men det tycker jag är en nödvändig del i en sund nära relation.

träffade henne idag på eftermiddagen för en fika på jobbet. hon hade varit på läkarbesök med niklas och detta var sista gången vi ses på flera veckor då de åker på semester till helgen och sen gör vi det. blir alltid lite extra sentimental när jag vet att det kommer dröja ovanligt länge innan vi ses. fick en sommarpresent, ett begrepp myntat för ganska många år sen när jag och mina bröder var små och fick presenter när sommarlovet började för att vi skulle ha nåt nytt att leka med. det var en fin bok (den med beethoven) med en lapp i där hon skrivit att jag varje dag skulle skriva tre positiva saker jag upplevt. får se om jag gör det eller använder den till nåt annat.

Inga kommentarer: