fredag, maj 7

magnoliaträd (också ett ord som tål att sägas högt).

det är inte bara de japanska körsbärsträden i kungsträdgården som blommar nu, även magnoliaträden utanför karolinska sjukhuset gör det. fick lära mig nåt lite speciellt om dessa träd idag och det är att blommorna kommer före bladen. har aldrig sett ett magnoliaträd förut, eller iaf inte vetat om det, så idag var jag tvungen att gå fram och lukta och känna på blommorna. tyckte de hade en lite ovanlig lyxig touch.

J ska till rindö med några andra för att hälsa på en gemensam gammal kollega imorgon. hade ingen lust att följa med, ska åka till mamma&pappa istället, behöver vara med människor jag känner mig trygg och kan vara mig själv med. kanske blir ett besök på h&m också, såg flera fina saker i deras sista utskick. men först en löprunda. så är planen iaf. använde eniros rita-och-mät-funktion och fick rundan runt trekanten till ca 3 km, lite mer än jag trodde.

på söndag ska jag träffa M med dotter L. det var hon som föreslog en spontanträff, ja, spontant för att vara mig då :-) eftersom jag oftast bokar in saker längre i förväg.

Inga kommentarer: