söndag, maj 16

nytt hem för min holma.

i fredags sålde jag min tolv år gamla 21-vxl crescent holma trekking bike för 1750 kronor. la ut en annons på blocket och det var bara en som ringde, jämfört med när jag sålde en annan 3-vxl cykel förra året, då jag blev nedringd. visserligen var den nyare men crescenten har inte använts särskilt mycket alls de senaste åren och var i fint skick. jag köpte den för 4600 kronor, så jag tyckte det var en bra affär. hon som kom och kollade ville knappt provcyckla den: orka. fast hon gjorde det iaf. kändes som om hon ville ha en bra cykel snabbt, hennes nyinköpta hade precis blivit stulen så hon ville ha en begagnad denna gång. hade skrivit 1950 som pris på blocket och när hon frågade om prutmån sa jag att lite finns väl, 1750 är okej och då fick jag det. känner mig lite obekväm i dessa säljsituationer, känner liksom nån slags skyldighet att berätta varför jag inte vill ha cykeln längre och vad som jag upplever som mindre optimalt med den, inga fel, utan mina personliga åsikter men det behövs ju inte. lite samma sak som när jag bjuder folk på mat så jag kan redan innan tala om vad som kanske inte blev så bra.

igår vart det heldag med grillning hos J:s föräldrar. erika&klas och klas mamma och bror som var uppe från kalmar och hälsade på kom också senare. kul med lite andra människor. vi åkte kommunalt (gick till årstaberg via midsommarkransen och sen pendeln) och blev hämtade i södertälje hamn, lite lagom utflyktigt eftersom vi oftast åker bil med erika&klas. rena högsommarvärmen var det ju igår så jag fick låna shorts av J:s pappa för att stå ut :-)

Inga kommentarer: