söndag, maj 9

som jag hade dig förut.

var i kista hela dagen igår, tiden går oftast så fort när jag är med mamma&pappa och niklas. först var mamma och jag länge på h&m och hon tvingade :-) mig att köpa en klänning med tunna axelband och en tubtopp (som jag dock kanske återlämnar) jag aldrig skulle köpt själv och jag köpte även ett par rosa shorts, två linnen, en topp och en bikini. sen skrattade jag och pappa och larvade oss som vi gör ibland, och det var länge sen jag skrattade så.

och idag promenerade jag med M och hennes drygt ettåriga dotter som är så söt. vi gick och pratade från årstaberg ut till sickla och såg massa cyklister som åkte upp i liften på gräset. bra att utnyttja backen även utan snö. har inte sett detta i stockholm, bara i åre, tidigare.

ett citat som säger mycket från boken
40 minus av pernilla glaser: varför skulle det bara vara han som hade makt att avgöra hennes värde med sin uppmärksamhet eller sina syrliga kommentarer? mycket annat i den här boken väcker stark igenkänning i mitt bröst, mycket i stil med att jag borde vara glad men inte är det riktigt...

nyupptäckt musik (som gör att ögonen tåras): melissa horn. en fin låt. och en annan.

2 kommentarer:

Maria sa...

Och så såg vi ju massa löpare, som övade inför maraton. Riktiga hurtbullar:)

Lina sa...

just det, glömde löparinvasionen :-)