torsdag, maj 13

skön cykeltur.

direkt efter frukost åkte jag på en cykeltur runt i stan: söder mälarstrand och sen gamla stan där jag av en slump när jag var på väg mot storkyrkan gick (var för skumpigt att cykla på all kullersten och annan sten) förbi storkyrkoskolan, estniska skolan samt gamla stans bibliotek som jag aldrig passerat förut. tyckte inte det syntes utanpå att storkyrkan renoverats men noterade att vaktkurerna kring slottet nymålats. var sådär vårsommarvarmt att jag fick ta av mig och cyklade endast i t-shirt. hade varit lagom med shorts också. cyklade vidare förbi operan (kom på nu att jag missade att kolla in de japanska körbärsträden i kungsan - typiskt), stadshuset och norr mälarstrand. var generellt rätt folktomt. tanken att cykla till jobbet imorgon om det inte regnar väcktes...

planen var/är att träffa J:s föräldrar idag. jag ville helst åka dit idag, känns kul att hitta på nåt och åka iväg, men J som legat med huvudvärk hela morgonen tyckte de skulle komma hit istället men när han ringde de nyss skulle de först skjutsa och hjälpa hans moster till sjukhuset, hon var i allmänt dåligt skick, så vi får se hur det blir...

uppdatering 11:54 : J:s pappa ringde och sa att vi får ses nån annan dag i helgen istället eftersom de inte vet hur lång tid det tar på sjukhuset. nu blir det prommis istället och sen lite slapp framför arge snickaren från igår.

Inga kommentarer: