onsdag, november 3

kaffe utan mjölk.

pratade med pappa i telefon igår. vi skrattade som bara vi kan. över en trivial sak. det är gott att göra så när andra saker runt en är jobbiga (för mamma&pappa situationen med niklas hemmaboende och trassel med mammas deltidssjukskrivning). pappa hade hämtat en matta han lämnat in för kemtvätt och tyckt det varit dyrt då det kostat 490 kr. mattan var inplastad och han öppnade den inte i affären utan först hemma där han till sin förvåning såg att den fläck han främst velat bli av med var kvar. han hade då ringt upp kemtvätten och beklagat sig. vi kan ju inte veta vad alla fläckar är. nej, men jag vet vad det är, svarade pappa. det är kaffe utan mjölk. skratt från mig. för mig var det okänt att kaffe utan mjölk och kaffe med mjölk skulle innebära nån skillnad i kemtvätten men så kanske det är? i vilket fall hade pappa sagt att han ville ha pengarna tillbaka eller ny tvätt (när jag var liten kunde jag skämmas för honom för att jag tyckte han begärde för mycket i såna här situationer men idag tycker jag han gör rätt och jag vågar själv också mer och mer av sånt här, typ klaga på nåt man redan betalt för.) och det var okej att lämna in den igen. den här gången kommer jag öppna mattan i affären, avslutade pappa.

nygammalt musiktips.

Inga kommentarer: