måndag, november 29

måndag=ensam mamma söker!

adventsfika hos marcus&petra igår. andra besöket hos dem i nya huset i trolldalen på lidingö. hantverkare har påbörjat inbyggnad av verandan så att de får en hall, som det var innan kom man in direkt i köket. petra är projektledare för hantverkarna och jag skrattade så när hon, som den fenomenala berättare hon är, återberättade samtal hon haft med dem från bauhaus när de skulle köpa dörr. allt från beskrivning av hur fönstret på dörren såg ut, nytt samtal om att handtag och lås ju inte ingick och att pengarna de fått inte räckte... ny bil hade marcus också, en fyrhjulsdriven porsche cayenne som jag ser fram emot att provåka :-) har faktiskt aldrig ännu åkt i en suv.

annars har vi tagit det lungt i helgen. har blivit förkyld igen, för jag vet inte vilken gång i ordningen, hade lite feber i lördags, så jag känner mig inte helt bra, men jag är på jobbet och min dagsform pendlar iaf väldigt pga blodsocker och annat som jag inte vet vad det är. ikväll blir det finalavsnittet av
ensam mamma söker! såg även att det finns ett bonusavsnitt om tiden efter. kan också tipsa om sveriges skönaste familjer, en annan serie på kanal5 där vissa karaktärer är riktigt intressanta och underhållande. dags att fortsätta med spädningsberäkningar...

2 kommentarer:

Maria sa...

Ska också försöka se på det ikväll. Gäller att inte surfa runt där man kan råka läsa hur det slutar så länge.

Lina sa...

ja, fast jag tycker det känns ganska klart i iaf två av de tre fallen...