måndag, november 15

skor.

hittade ett par vardagsskor, typ som gympaskor fast lite coolare för ett tag sen. senaste gångerna jag köpt skor har det gått ovanligt fort och smidigt och jag har inte ens provgått skorna inne flera dagar som jag annars brukade förr. även då kunde det ju hända att jag fick ont senare. det spelar såklart in att de senaste skorna varit från deichmann och därmed inte kostat så mycket heller. blev så trött på att köpa dyra skor som jag sen inte kunde använda pga att jag fick ont (mest problem med en hallux valux). gympaskor och kängor, typ såna här, köper jag dock i kända märken därför att jag tror att de är bättre för foten och håller bättre.

hann ju inte använda skorna så många gånger dock innan första snön kom men nu dröjer det förhoppningsvis ett tag till den kommer tillbaka...
idag gick det finfint att ha dem. till saken hör ju också att jag är ganska varm i fötterna av mig.

har bara slappat hela helgen och det har varit så skönt. lyckades sova längre än jag brukar, sovit middag och vilat massa.
(verkar dock stämma som vissa säger att man blir tröttare av att vila :-)) igår tog vi dock en långpromenad efter frukost på cirka en mil till bredäng och ett café som heter lyran som ligger där.

Inga kommentarer: