torsdag, november 4

mörkt men för årstiden varmt.

ledig imorgon. ska till kuratorn för sista gången. när jag var hos läkaren i juli och fick ssri-tabletter, och berättade att jag tänker väldigt mycket (även om man väl kan tolka den frasen på många sätt), föreslog hon att jag kunde gå fem gånger (landstinget bekostar inte fler) hos en kurator med kbt-inriktning de hade där på vårdcentralen och imorgon blir alltså sista gången. tycker inte det hjälpt nåt vidare, men lite grand. det är ju liksom en sak att i teorin veta hur man ska tänka för att må bättre men sen en annan att göra det också. framför allt tar det tid, tror jag.

är så trött på kvällarna. lägger mig oftast runt nio för att läsa lite men halv tio orkar jag inte längre. inte för att jag klagar egentligen, det är ju en skön trötthet och har det hellre så än att inte kunna somna/sova. beror nog delvis på mörkret. vaknar ju sen oftast till vid fyra, fem men kan oftast somna om till sex iaf. drömmer ofta obehagligt/otäckt/olustigt fast inte så att jag vaknar av det utan minns det lite senare i efterhand. tror det har med ssri-preparatet att göra, mardrömmar kan vara en biverkan. tror ändå att substansen gör mig åtminstone lite gott.

nu har vi precis kollat på arge snickaren, jag liggandes på J och han var så fin i en pose (på rygg med armarna rätt ut under huvudet) så jag var tvungen att ta kort. både med kamera och minne. känner att det blir futtigt i ord men jag har tänkt, och sagt till honom, att jag är glad att jag inte är ensam, att jag har honom. för en sån som mig går det inte att få allt (för det att vara lycklig är en talang (vilket dock betyder att den kan förbättras!)), men jag är tacksam för det som är bra och fint, gäller bara att fokusera lite mer på det. (inte så bara för mig uppenbarligen, men iaf.) förra inläggets musik passar ännu bättre in på detta.

nu ska vi ta en liten kvällsprommis och jag ska inviga mössa för den här säsongen :-) så mjukt och skönt och gott.

Inga kommentarer: