lördag, november 6

mat och bröd med karaktär.


J jobbade halvdag igår så vi möttes upp vid rådhuset och gick och åt lunch på petit france, var andra gången jag var där nu. vi delade på en gårdskyckling med haricort verts och potatismos, en mandelbulle och ett wienerbröd som ingick. varken låter eller ser speciellt ut men vad man än beställer smakar det så annorlunda, godare och mer genomarbetat, jämfört med de flesta andra matställen. sen köpte jag med mig två makroner hem, en lakrits och en choklad/pistage. nackdelen med stället är att det är så litet och ofta fullt, igår fick vi sitta ute på filtar och det var nog sista dagen det gick, trots solen.

nu på förmiddagen har vi varit vid liljeholmskajen. skulle egentligen bara gå och handla men det var så soligt så vi gick ned till bryggan vid kajen och satt där lite och mös.

ikväll kommer två kompisar till J hit på middag och imorgon blir det nog pershagen (J:s föräldrar) med erica&klas. jag föreslog först att vi kunde åka dit nästa helg då det är fars dag (mamma&pappa är i båstad då) men erika&klas ville dit idag för att byta vinterdäck på sin bil, så då följer vi med dem. har planer på att göra kladdkakan med dumle (erica uppskattar precis som jag sånt) om det blir så att vi fixar middagen.

1 kommentar:

Sara - Mamma till Max 2 år sa...

Mums så gott det där såg ut =)

Tack för din kommentar hos mig. Jag har nu skrivit ett inlägg om vad fritidspersonalen gör på förmiddagarna =)